ULTRASZILINA.SK | ,


List pre p. Antošíka
Piatok, 17.September 2010  10:27
zilinski_fanatici
ŽILINA – Pôvodne sme mali zámer ukončiť internetové slovné súboje, resp. naše vyjadrenia cez našu stránku a klubové mlčanie, a osloviť priamo p. Antošíka listom. Vzhľadom na jeho závažné vyjadrenia cítime potrebu reagovať na jeho vyhlásenie a zverejniť ho v plnom znení tak, ako mu bol odoslaný.

 
 
 

Vážený p. Antošík,
 
ďalej v texte by sme chceli reagovať na Vaše vyhlásenie na klubovej stránke, ako aj načrtnúť náš pohľad na vec a navrhnúť, akým spôsobom ďalej riešiť momentálnu situáciu medzi MŠK a fanúšikmi. Máme záujem o korektnú obojstrannú komunikáciu. Preto už úvodom by sme sa chceli veľmi dôrazne ohradiť voči niektorým veciam, ktoré ste napísali v spomínanom vyhlásení.
 
 
1.) Z vašej strany zaznelo: “Komunikácia v ponímaní bojkotujúcich znamená: prispievajte nám na cestovné na vonkajšie zápasy, znížte ceny vstupného, dovoľte nám choreá, ktoré sú nebezpečné, a ako kompenzácia: budeme sa správať slušne, povzbudzovať, nebudeme používať pyrotechniku, praktizovať výtržnosti.“. V liste smerovanom vedeniu MŠK, na základe ktorého boli iniciované ďalšie stretnutia sme Vás žiadali, citujeme: “Keďže sme novovzniknuté občianske združenie, začíname úplne od nuly. Všetky aktivity organizované do tejto doby sme financovali individuálnymi zbierkami. Preto sa obraciame na Vás s prosbou o istú finančnú podporu, ktorá by bola investovaná do aktivít určených pre fanúšikov Žiliny. Samozrejme by všetky výdaje boli riadne doložené a dokumentované pokladničnými bločkami.“. Táto naša žiadosť bola zamietnutá. Žiadne iné finančné požiadavky sme nemali, takže to čo ste napísali je jeden z niekoľkých nezmyslov napísaných na našu adresu. Znížením vstupného sme chceli docieliť to, že prilákame viac členov do združenia, čím získame na váhe a pomôže nám to aj finančne. Peniaze nejdú do našich vreciek, ale sú využívané na podporu fanúšikovských aktivít, ktorými pre zmenu podporujeme hráčov a snažíme sa vytvárať atmosféru na zápasoch. Tak ako tomu bolo napríklad proti Sparte. Rovnako tak mala nižšia cena motivovať mladých ľudí k pravidelným návštevám zápasov. Máte iný pohľad na vec, my to rešpektujeme ale aj tak s tým nesúhlasíme.
 
Choreografie za nebezpečné nepovažujeme a nemáme ani vedomosť o tom, že by niekedy kartóny, alebo transparenty niekoho zranili či ohrozovali. Na pyrotechniku máme samozrejme odlišný názor ako vy a určite by sme radi o tejto téme diskutovali, no na zápasoch MŠK sa napriek tomu nepoužíva. Na margo výtržností či povzbudzovania môžeme povedať len toľko, že príjemná atmosféra je v prvom rade našou prioritou a to kam sa posunulo fandenie za posledné obdobie nie je dôsledkom toho, že by sme to robili kvôli Vám. Robíme to pre všetkých fanúšikov. “Realita: napr. vandalizmus v Banskej Bystrici, delobuch v Prahe….nikto to nemá pod kontrolou.” Nikdy sme Vám nesľúbili a ani Vám logicky sľúbiť nemôžeme, že sa na štadióne a výjazdoch nikdy nič nestane. Natoľko naivný asi nie ste. Na severnú tribúnu chodia zväčša tí istí ľudia a aj pomocou určitej autority môžeme minimalizovať podobné prejavy. Nič viac, nič menej. A posledné mesiace to podľa toho na domácich zápasoch aj vyzerá. Od spomínaného delobuchu v Prahe sme sa dištancovali a tento čin odsúdili. Nič viac sme spraviť nemohli, nakoľko nikto z nás nebol priamym svedkom. Medzi pokutami a tým čo prezentuje a propaguje naše OZ nevidíme žiadny súvis, spornou môže byť otázka o pokrikoch na SFZ, za ktorými si aj naďalej stojíme a považujeme za zvláštne, že ste ochotný sa nechať zdierať od niekoho takého za to, že fanúšikovia vyjadria svoj názor na Vašom štadióne. 

 

2.) Považujeme za veľmi nevhodné Vaše vyjadrenia na adresu legendy klubu p. Tománka, alebo Maja Pečalku. Namiesto okomentovania podstaty problému ste sa znížili k osobným útokom na spomínaných ľudí. Z určitých dôvodov ste spomenuli tri mená, pričom k cenám sa vyjadrilo veľa ďalších ľudí spojených s futbalom, či dokonca priamo s MŠK. Len aby ste mohli verejne riešiť nejaké Vaše kvázi spory s nimi. Zatiahli ste do nich hráča klubu pred ligovým zápasom pre jeho odpoveď na novinársku otázku, kde koniec koncov povedal, že to rozhodnutie je aj tak na Vás. Podľa nás týmto veľmi neprofesionálnym krokom ste ovplyvnili hlavne jeho výkon v ligovom zápase. Nezmyselne ste zverejnili a vyčítali mu koľko zarába, pričom to s cenou lístkov pre fanúšikov nemá nič spoločné. Odhliadnuc od toho – platíte ho vy a keďže sa prezentujete ako človek, ktorý nemrhá peniazmi a naopak ich vynakladá veľmi účelne – jeho plat bude asi zaslúžený. A Majo to aj tak ako veľa ďalších hráčov dokazuje každý zápas priamo na ihrisku svojimi výkonmi a bojovnosťou.

 
 

3.) K časti o “výlete do Źywca” len toľko, že čo robí hociktorý fanúšik klubu vo svojom voľnom čase, a to aj počas konania zápasov MŠK, je jeho osobnou vecou, ktorá Vás ani nikoho iného vôbec nemusí zaujímať. Stránka archiv.ultraszilina.sk je v našom vlastníctve a máme právo si tam zverejniť akýkoľvek obsah, ktorým neporušujeme zákony. Nikoho sme nenútili, aby tam išiel, iba sme informovali o tejto možnosti fanúšikov, s ktorými nemáme osobný kontakt.
 
 
4.) Celý čas prezentujete problém okolo vstupného ako otázku päťdesiatich eur, pričom aj vy viete, že nejde iba o výšku tejto sumy. Vy si myslíte, že táto cena bola primeraná, no ľudia majú iný názor a dôkazom toho je aj ich neúčasť na tomto zápase. Nejde iba o tristo ľudí, ktorí boli fandiť mimo štadióna, ale veľa ďalších, ktorí sa síce tohto fandenia nezúčastnili, no na zápas rovnako nešli. Svoj názor môžete obhajovať donekonečna, no tých cudzích ľudí na severnej a južnej tribúne v dresoch Chelsea, ako aj ďalších “cudzincov” nepopriete. Ani pozitívnu reakciu ľudí na náš protest na zápase proti Prešovu. Zaplnili ste štadión, ale za akú cenu? Snažíte sa zavádzať a presviedčať ľudí o niečom, čo nie je pravda. Pritom ľudí by viac ako šál potešilo ospravedlnenie z Vašej strany za opakované zlyhanie pri predaji lístkov. Vyvodenie zodpovednosti voči zodpovedným ľuďom. A nie v rozhovoroch hovoriť o chybách alibisticky a spôsobom, že my sme to vlastne nechopili a všetko je viac-menej v poriadku.
 
Skúsili ste koľko znesie fanúšik, v panike a možno tiesni ste pokazili čo sa dalo a teraz sa čudujete, že sú ľudia znechutení. Fanúšik nemôže za to, že sú nízke návštevy na ligu, nemôže za to, že klub nemá veľkých sponzorov, takmer žiadny príjem z predaja suvenírov a nemôže ani za náklady spojené s chodom klubu. Je chvályhodné, že ste zverejnili niektoré čísla, ľudia by takýchto informácii určite uvítali aj viac. Napríklad okrem nákladov aj príjem klubu. V žiadnom prípade by ale nemal podľa nás fanúšik doplácať na tieto veci a nemala by sa táto ťarcha prenášať na jeho chrbát. Klub to má riešiť tak, aby fanúšik nebol ten, ktorý to v konečnom dôsledku musí všetko platiť. Pretože potom budete mať stále nedostatok aj peňazí a aj fanúšikov, keďže Chelsea tu zďaleka nehrá každý víkend a ani každý rok.
 
 
 
Na toto všetko priamo nadväzuje hlavný problém – komunikácia smerom k vlastným fanúšikom. U nás vlastne nie je vôbec. A keď už, mala by byť bez zahmlievania, prekrúcania a klamania. Posledným príkladom toho je Váš rozhovor pre MF Dnes, kde tvrdíte, citujeme: “Ten bojkot má jiné pozadí. Kvůli vandalům, kteří používali pyrotechniku, jsme zavedli evidenci. A první reakce na jaře byla, že radši odjeli do Polska na vesnický fotbal a udělali tam pyrotechnickou show. Hlavní důvod bojkotu není cena, ale to, že ti lidé chtějí zůstat v anonymitě.“. Naša spomínaná návšteva v Źywci bola dávno pred zavedením kariet a nemala s tým nič spoločné, čo veľmi dobre viete. V akej anonymite sa to skrývame, keď chodíme na zápasy pravidelne, veľa z nás má karty či permanentky a mimo nich máte o nás aj tak dostatok informácii? Prečo niečo takéto vyťahujete v médiách, keď viete ako o nás aj Vás informujú? My sme odmietli všetky rozhovory a ponuky z ich strany, a nebolo ich hlavne v poslednej dobe málo, pretože im nedôverujeme a nemáme ani záujem špiniť na vlastný klub, nech sa ku nám správa akokoľvek. Nám stačí podať oficiálne vyhlásenie, ktoré je smerodajné. Nie prekrútené lži novinárov či anonymné príspevky v diskusiách (o ktoré sa občas nepochopiteľne opierate).
 
Podobné očierňovanie z Vašej strany nezaznelo prvý raz, nevieme, či to bolo mylnými informáciami, alebo to robíte zámerne, ale odmietame podobné nepodložené útoky a účelové klamstvá. Obzvlášť voči konkrétnym členom nášho OZ. Dookola spájate výtržnosti s fandením, obviňujete niektorých ľudí a vytvárate o nás nepravdivý obraz. Viď incident v Prahe. Bojíte sa iných názorov? Bojíte sa toho, že nám ľudia dajú za pravdu? Komunikujeme na úrovni a napriek tomu cenzurujete diskusie na MŠK. Nie tie vulgárne anonymné príspevky na nás a na Vás, ale naše názory a články, v ktorých sme Vás nikdy neurážali. Vy na nás potom vytiahnete absurdné obvinenie z toho, že chceme prebrať klub a rozhodovať o financiách či platoch hráčov, ku ktorému je asi zbytočné sa vôbec vyjadrovať. Toto Vám radia hovoriť tí manažéri, ktorí nás vidia len ako potenciálny zárobok? Odstrániť tých, ktorí kritizujú?

 

V jednom z množstva rozhovorov ste sa vyjadrili tak, že: “Demokracia je veľmi dobrá disciplína, ale v zásade v práci a riadení musí platiť princíp, že rozhodnúť môže iba jeden. Otázka je, či ten dotyčný nazbiera dostatok informácií a podnetov na to, aby sa rozhodol správne. To platí aj vo futbale.“ Otázka znie, ako môže mať niekto dostatok informácii a podnetov, ak s druhou stranou vôbec nekomunikuje. Nám nejde len o vzťah ŽF a klub. Máme určitý počet členov o ktorý sa môžeme oprieť, máme veľa sympatizantov, ktorí nie sú našimi členmi, no majú podobný názor na fungovanie klubu. Nám nejde ani o prvú ani o druhú skupinu ľudí. Ide totiž to o všetkých fanúšikov bez rozdielu. Vaše výsledky ale hovoria za seba, vo futbale zbierame body, na tribúnach ich už dlhšiu dobu strácame.
 
Vo Vašom podnikateľskom pohľade na svet, my všetci sme zákazníci kupujúci si Váš produkt a nie sme s ním spokojní. Respektíve skôr so servisom okolo neho ako s produktom samotným. Nie sme náhodní zákazníci, ale tí, ktorí si vytvorili vzťah k značke a zabezpečujú Vám pravidelný príjem zo vstupného. Tiež vkladáme nemalé investície a vieme, že to čo robíme nie je odvetvie, z ktorého sa dá na Slovensku profitovať. Za tým všetkým je veľký kus roboty, investovaného času a aj našich vlastných financií. Ale robíme to pre Žilinu a jej fanúšikov. Nedá sa to však robiť, ak si túto prácu niekto vôbec neváži a snaží sa ju znehodnotiť.
 
Máme názor a prezentujeme ho stále. Spravili sme chyby a dokázali sme si ich priznať. Od Vás fanúšikovia očakávajú niečo podobné. A nie len cez novinové rozhovory či príležitostné “príspevky do diskusie”. K Źywcu sa vyjadríte hneď ako máte možnosť, ale ku kartám, vstupnému či iným problémom sa nevyjadrujete buď vôbec, alebo až pod tlakom verejnosti. Preto túto reakciu posielame aj priamo Vám. S úmyslom vyčistiť vzťahy a zlepšiť situáciu. Ak sa pýtate čo vlastne žiadame, ide nám hlavne o verejnú diskusiu na určité témy, o to aby ste začali počúvať názory fanúšikov a vyjadrili sa k vzniknutej situácii. Nedávame Vám žiadne ultimáta ani podmienky, určite ani nie sme v takej pozícii, len otvorene píšeme ako vidíme situáciu. Neúčasť na zápasoch je jeden z mála účinných spôsobov ako vyjadriť náš názor a ak to bude potrebné, budeme ho vyžívať aj naďalej. V stredu sme ukázali, že kvôli tomu dokážeme obetovať veľa a nenecháme zo seba robiť idiotov, ktorí Vám dávajú peniaze a držia ústa a krok.
 
 
Možnosti máte, kontakt tiež. S pozdravom,
 

OZ ŽILINSKÍ FANATICI




Diskusia

Comments are closed.