ULTRASZILINA.SK | ,


Stretnutie zástupcov MŠK Žilina s fanúšikmi
Štvrtok, 4.December 2014  14:31

ŽILINA – Včera prebehla diskusia medzi fanúšikmi a zástupcami klubu MŠK Žilina. Prinášame vám pohľad jedného zo zúčastnených fanúšikov v originálnom znení…

 

Za MŠK Žilina sa na stretnutí s fanúšikmi zúčastnili riaditeľ klubu Marek Majtán, športový riaditeľ Karol Belaník, PR manažér Juraj Vitko, bezpečnostný manažér Ján Ukrop, tréner A-tímu Adrián Guľa, brankár Martin Krnáč a hráč Milan Škriniar.
 
V miestnosti sa napokon zišlo asi cca 30 fanúšikov. Prišiel som tam s dvoma kamarátmi a tretí dorazil o čosi neskôr, aby sa k nám pripojil. Prítomné onlajny.sk uviedli že dorazili aj zástupcovia Ultras Žilina, čo neviem odkiaľ vzali, pretože každý z nás tam bol sám za seba. Jednoducho sme sa len prišli pýtať.
 
V úvode dostal slovo Adrián Guľa, ktorý zhodnotil pomocou podrobných štatistík, kde sa snažil vypichnúť niektoré zaujímavé parametre, jesennú časť a po jeho príspevku prišli na rad otázky. Prihlásil som sa ako prvý. Najskôr som vyjadril spokojnosť s tým, že sa vôbec takáto diskusia zorganizovala. Uviedol som že podobné besedy by sa mohli konať pravidelnejšie a keďže vieme že MŠK Žilina je one man show pána Antošíka, sklamalo ma že sa nezúčastnil, pretože bez urážky, množstvo manažérov a riaditeľov okolo, ale posledné slovo ma vždy majiteľ a títo páni neraz len alibisticky opakovali smiešne a naučené floskuly. Členov mužstva som pochválil za pekne zvládnutú jesennú časť, vyjadril som spokojnosť s tým, že konečne vedenie pochopilo, že len koncepčná práca má zmysel, pretože neraz sa stávalo, že trénerov v Žiline menili ako špinavé ponožky, dotkol som sa prázdnych tribún, vyjadril som poľutovanie nad tým, že v Žiline sa viac cenia UEFA turisti ako fanúšikovia, ktorí chodia aj na zápasy proti mužstvám ako Zlaté Moravce, Dunajská Streda atď, že je mi ľúto hráčov, ktorí do zápasu dajú všetko, musia hrať pred prázdnymi tribúnami a jedinou odmenou sú dva, tri pokriky za zápas. Potom prišla na rad prvá otázka, ktorá smerovala na bezpečnostného manažéra: “Vysvetlite mi už prosím konečne prečo mám zákaz vstupu na štadión, aj napriek tomu že som nespáchal žiadnu výtržnosť?”. Odpovede sa striedavo ujali Ukrop s Majtánom a snažili sa mi vysvetliť, že po mojich vulgárnych vyjadreniach na adresu majiteľa to bolo nutné. Keď som sa spýtal aby teda konkretizovali kedy, kde a ako som sa tak vulgárne vyjadril a odpoveď neprichádzala, zapojil sa aj pán Belaník, ktorý ma upozornil, aby som neskákal do reči, že aj ostatní prítomní by sa radi pýtali. Tak som sa na chvíľu odmlčal a pohrúžil sa do zaujímavých otázok typu: “Kedy sa dostavia štadión”,”Koľko tréningov ešte tento rok absolvujete?”, “Trénuje sa hráčom lepšie keď sme prítomní na tréningu?” “Všimol som si že Horehronci z Podbrezovej sú urastení, prečo ste proti ním nepostavili robustnejších hráčov?” a “Prečo nás má Trnava prečítaných?”. Z niektorých otázok sa nechápavo uškŕňal už aj samotný Guľa, ale veľmi trpezlivo a obšírne odpovedal na každú z nich. Prihlásil sa aj pán, ktorý mal otázku na komplikovaný predaj vstupeniek. Rozčuľovalo ho najmä to, že neraz sa stáva že človek príde v dostatočnom predstihu na zápas, je pred ním pár ľudí a napriek tomu sa na zápas dostane 20 minút po začiatku, že predajné miesta majú nelogické umiestnenie a najmä dôchodcovia majú s týmto predajom problémy. Pridal som sa a rozoberal som aj zbytočné ťahanie osobných údajov z ľudí, zbytočnú klubovú kartu, ktorú si môžem požičať od hocikoho a na zápas sa dostanem s tou jeho. Pán Majtán sa vyjadril, že sa snažia zjednodušiť predaj a ako vlajkový argument vytiahol pripravovaný systém SMS lístka, nad čím už gúľal očami aj postarší pán za mnou a chytal sa za hlavu. Pretriasali sa začiatky zápasov, prečo sa hrá raz v piatok, potom v sobotu, inokedy v nedeľu. Pán Belaník sa rozhovoril o existujúcich nevýhodných zmluvách s televíznymi spoločnosťami. Nasledovala moja otázka prečo potom klub tieto nevýhodné zmluvy nenapadá a nesnaží sa ich zrušiť, kto to má v klube vlastne na starosti, pretože ak tvrdíte, že na tom intenzívne pracujete, aby sa hralo v jeden hrací čas (čo bola Belaníková odpoveď), tak prečo je tento stav nemenný už dlhšiu dobu. Nebol napokon aj on v štruktúrach SFZ, kde sa podobné zmluvy s TV spoločnosťami schvaľovali? Prišli ďalšie otázky z mojej strany: Máte vyčíslené koľko pokút ste zaplatili za fanúšikov na severnej tribúne a porovnali ste to s pokutou, ktorú vám spôsobil človek zo západnej tribúny, ktorý mimochodom ďalej chodí na futbal? Prečo sú pre vás fanúšikovia len chladná štatistika a prečo na nich pozeráte len cez komerčné okuliare? Prečo vyháňate fanúšikov z tribún atď? Odpovede prišli klasicky alibistické v štýle, že vedia o probléme a delení fanúšikov, o bojkote, že nikto nemá zatvorené dvere do klubu a radi by boli, aby sa všetci vrátili, ale…vždy tam bolo ale. Fanúšik, ktorý inzultoval rozhodcu sa vraj bol osobne ospravedlniť, čo žiadny iný výtržník nespravil. Medzitým prišla “dôležitá” otázka aj z ľavej strany od Dana V. či neplánujú podobný prípravný zápas s atraktívnym súperom ako to bolo pred pár rokmi na začiatku jari proti Sparte Praha. Odpovedal Belaník: “Plánoval sa letný prípravný zápas proti PSG, ale klub nie je schopný splniť ich požiadavky, preto z toho zišlo” Jedná z prítomných dám sa spýtala prečo Jožko Piaček neustále prihráva brankárovi, keď na neho potom pískajú všetci zo západnej tribúny. Či to vraj má v popise práce. Nedalo mi a znova som sa vrátil k zrušeniu severu. Majtán odpovedal v zmysle že to nebol žiadny trucpodnik pána Antošíka, ale vraj výhodnejšie logistické riešenie. Doplnil som ho: “…ktoré ale znamenalo úbytok fanúšikov na štadióne a nielen kvôli bojkotu” To už ale nevydržala jedna z prítomných dám, ktorá ma zahriakla že vraj dristám a nech už som ticho K slovu sa dostal aj pán, ktorý stál úplne vzadu a pána Belaníka sa spýtal: “Ak chcete aby fanúšikovia robili kompromisy, prečo aj vy neustúpite v niečom a naďalej tvrdošijne trváte na svojich stanoviskách? Nemyslíte si že aj klub by mal prejaviť nejaké ústretové gesto?” Vrátil som sa k zápasu v Myjave a pán Majtán verejne vyhlásil, že majiteľ Myjavy je klamár, pretože nikto z klubu nevyvíjal snahy, aby nám zabránil dostať sa na zápas. Údajne to bolo čisto v kompetencii polície, ktorá daný zápas posúdila ako rizikový. Samozrejme množstvo otázok smerovalo aj na hráčov a trénera a nie všetky, ktoré som sa pýtal a ktoré sa pýtali iní, som v tomto slohu spomenul, ale snažil som sa aspoň vypichnúť to najzaujímavejšie, hoci celá debata trvala takmer dve a pol hodiny.
 
Občas diskusia skĺzla do konfrontačnej roviny a tu musím uviesť, že som sa vyjadroval maximálne slušne a korektne, narozdiel od niektorých prítomných (dokonca aj dám) a snáď sa aspoň v pár ľuďoch z klubu pohne svedomie, odhodia ego a uvedomia si, že moje názory sú len odrazom názorov väčšiny futbalových fanúšikov v Žiline. Neviem či ľudia z vedenia MŠK žijú v nejakej informačnej bubline, že nevidia čo sa okolo nich deje, ale ak chcú s takýmto postojom niekde posunúť vzťah VEDENIE – HRÁČI – FANS, takto ďaleko nedôjdu a bude smutné, keď hráči, ktorí sa celú sezónu snažia odvádzať maximum, budu titul znova oslavovať na námestí s pár desiatkami divákov!
 
PS: Mrzí ma že bezpečnostný manažér pred všetkými vytiahol klamstvo o tom, že v Zlatých Moravciach som kričal na Jara Mihálika, aby si nepodával ruky s kokotmi, pretože jediné čo som na neho kričal bolo, aby si nepodával ruky s policajtmi. Niekto by si mohol povedať, že v tom nie je až taký veľký rozdiel, ale nahnevalo ma to aj tak.

 

Zdroj: Yellow Green Hearts (Official Facebook fanpage)




Diskusia

Comments are closed.