ULTRASZILINA.SK | ,


Občianske Združenie Žilinskí Fanatici informuje
Utorok, 7.Február 2012  22:51

ŽILINA - Oficiálne vyjadrenie Občianskeho Združenia Žilinskí Fanatici (ďalej len „OZ ŽF“) k zrušeniu dohody o spolupráci medzi ním a futbalovým klubom MŠK Žilina a.s. (ďalej len „klub“) k 1.1.2012. Vyjadrenie obsahuje reakciu na neopodstatnené obvinenia klubu voči OZ ŽF v oficiálnom prehlásení na internetovej stránke klubu z 30.1.2012.

 

 

Klub svojím vyhlásením zavádza, keď tvrdí, že OZ ŽF porušilo vzájomnú dohodu v nasledovnom:

 

a)  Bod 6 sekcie  „Povinnosti občianskeho združenia „Žilinskí Fanatici“ združenie zaväzoval jeho členov povzbudzovať a podporovať hráčov dovolenými spôsobmi a predmetmi. Klub pripisuje zodpovednosť OZ ŽF za použitie pyrotechniky na zápasoch s Trenčínom a Trnavou. Avšak, žiaden člen združenia nebol počas trvania dohody obvinený z porušenia návštevného poriadku klubu, tobôž v súvislosti s používaním pyrotechniky. Tento fakt vylučuje akúkoľvek zodpovednosť OZ ŽF za dané incidenty. 

 

b)  Bod 7 sekcie „Povinnosti občianskeho združenia „Žilinskí Fanatici“  zaväzoval OZ ŽF vylúčiť zo svojich radov osoby, ktoré porušia návštevný poriadok klubu doma či vonku, čím prebralo formálnu zodpovednosť za všetkých svojich členov. Je nutné podotknúť, že na zápas v Trenčíne OZ ŽF nepredalo žiaden lístok do sektoru hostí, preto nemohlo zodpovedať za osoby prítomné v sektore hostí.

 

c)  Bod 8 sekcie „Povinnosti občianskeho združenia „Žilinskí Fanatici“ zaväzoval OZ ŽF spolupracovať s klubom v zabezpečení poriadku na Severnej tribúne. V pohľade klubu bol tento bod porušený v domácom zápase s Trnavou. Zástupcovia OZ ŽF po zápase kontaktovali vedenie klubu, cez bezpečnostného pracovníka, so záujmom stretnutia a vzájomného dialógu tak, ako mu to ukladala dohoda. Klub stretnutie, tak ako v mnohých iných prípadoch, odmietol, čím v našom názore rezolútne odmietol vecné a objektívne riešenie veci.

 

 

OZ ŽF ďalej vyhlasuje, že:

 

a)  Klub porušil bod 4 sekcie „Povinnosti MŠK Žilina“, ktorý ho zaväzoval zverejniť  výšku zliav z cien vstupeniek na jednotlivé fázy európskych pohárov, slovenského pohára a Corgoň ligy pre členov OZ, permanentkárov a držiteľov „klub kariet“, na čo bol opakovane upozornený zástupcami OZ ŽF. Napriek tomu, že klub nápravu nevykonal a námietky ignoroval, sme toto porušenie dohody neprezentovali verejne.

 

b)  Klub nepriamo porušil bod 5 sekcie „Povinnosti MŠK Žilina“, ktorý ho zaväzoval zabezpečiť bezpečnosť fanúšikov v sektoroch hostí. Počas stretnutí v Dubnici, Nitre, Banskej Bystrici, Trnave a vo finálovom zápase Slovenského Pohára klub zlyhal v zabezpečení elementárnych potrieb (napr. pitná voda) pre všetkých fanúšikov MŠK Žilina, čo považujeme za maximálne nekorektné a ohrozujúce zdravie fanúšikov.

 

c)  Na základe vyššie uvedeného odmietame akékoľvek obvinenia a zodpovednosť z porušenia dohody a považujeme krok klubu za ďalší nástroj vyháňania fanúšikov z tribún.

 

 

____________________

  

 

Z nášho subjektívneho pohľadu klub počas trvania dohody nezmenil prístup k fanúšikom a okrem zníženého vstupného pre členov OZ ŽF nevytvoril žiadne podmienky pre zlepšenie fanúšikovských podmienok a rozšírenie diváckej základne v Žiline. Majiteľ klubu, menovite p. Jozef Antošík, sa so zástupcami OZ ŽF počas trvania dohody odmietal stretnúť a vypočuť ich názory a nápady. Nosná myšlienka dohody (nielen písomnej) nebola teda nikdy naplnená, respektíve sme snahu klubu naplniť ju nezaregistrovali. Naopak, vnímali sme neustále obmedzenia a kriminalizáciu členov OZ ŽF (všetci členovia OZ ŽF sú bezúhonné osoby), čoho výsledkom je aj predpojaté zrušenie dohody bez akéhokoľvek racionálneho podloženia faktov.

 

 

Príkladnú komunikáciu vo vzťahu klub-fanúšik pociťujeme napríklad

zo strany klubu MsHK Žilina, ktorá je v porovnaní s „profesionálnym“

klubom MŠK Žilina na diametrálne odlišnej úrovni, napriek menším

finančným či iným možnostiam. Vedenie MsHK Žilina je priamym 

dôkazom toho, že keď sa chce, tak sa dá.

 

 

„Gesto vďaky“ zo strany klubu vnímame ako výsmech, nakoľko zrušením dohody a povinným znovu zavedením „klub kariet“ na Severnú tribúnu sa dostávame do situácie spred dvoch rokov. Fanúšikovia zo Severnej tribúny sú povinnými registráciami (ktoré obsahujú poskytnutie všetkých osobných údajov) opäť obmedzovaní a diskriminovaní voči divákom ostatných tribún, na ktoré nie sú „klub karty“ povinne zavedené. Naviac proklamovaný argument pre ich zavedenie – bezpečnosť, bola prioritná vec na ligových zápasoch s návštevnosťou cca 500 divákov na ST, no pri lukratívnych pohárových zápasoch išla na úkor biznisu bokom a prednosť dostal zárobok na vstupnom. Karta bola dočasne nepovinná. Predaj vstupeniek, ako aj navýšenie ich cien, komplikuje predaj mladším fanúšikom, ktorých zastrešujeme, ale najmä mimo žilinským, tzv. „cezpoľným“, fanúšikom, čo odmietame. Hájime názor rovnosti a pokiaľ budú podmienky znemožňovať prístup na štadión komukoľvek, odmietame z pocitu solidarity navštevovať domáce zápasy MŠK Žilina.

 

 

OBČIANSKE ZDRUŽENIE ŽILINSKÍ FANATICI




Diskusia

Comments are closed.