Streda, 7.December 2011 2:58
ŽILINA – Vypredané? Pre nás skôr vianočné prianie ako realita. Tou sú v poslednej dobe naopak návštevy do 2000 divákov. Keď sa hľadajú dôvody, prečo to tak je, manažment klubu má vždy plno odpovedí – “ľudia sú presýtení futbalom.” , “majú ľudia možnosť sledovať zápasy z najkvalitnejších líg v televízii” atď. Samozrejme výška vstupného, komplikovaný predaj lístkov a ďalšie, väčšine fanúšikov staré známe veci, s tým nemajú nič spoločné.
Vidieť, ako funguje dobrý marketing a na štadióny sa prilákavajú noví fanúšikovia, a v tomto prípade najmä deti, sa dá už i u našich susedov z Poľska. Posledným takým príkladom je aktivita Ultras Wisly Krakow v spolupráci s klubom, keď na Mikuláša pripravili akciu pre tých najmenších. Viac ako 1300 detí z rôznych škôl či detských domovov bolo pozvaných na ligový zápas. Každé z nich dostalo ako darček mikulášsku čiapku, sladkosti či klubové suveníry. Deti pomohli vytvoriť nádherné choreo a odfandili v kotli celý zápas. Pre väčšinu z nich zážitok na celý život.
Fotky a video zo zápasu Wisla Krakow – Widzew Lodz:
Podobných akcii, ktorými si kluby vychovávajú budúcich fans a lákajú ľudí na futbal je nespočetne veľa, len na ukážku ako to vyzerá, keď sa chce. Mestský rival Wisly Cracovia Krakow a jedna z množstva akcií, ktoré organizuje pre fanúšikov – Deň detí v júni tohto roka:
Príklad ako vyzerali oslavy 100 rokov od založenia Hajduku Split – program a rôzne sprievodné akcie trvali skoro celý rok, medzi inými aj priateľský zápas s Barcelonou.
A iné … MŠK Žilina hrá dobrý futbal, vedieme ligu, máme marketingového a mnoho iných mágov v manažmente, ale fanúšikovia aj tak nechodia na futbal. Vraj nechcú. Demagógia? Jednoduchšie je povedať, že sa nedá. Pritom stačí nepozerať na fanúšikov iba cez kalkulačku a analýzy, či nám všetko čo spravíme, prinesie okamžitý zisk. Príkladov je plný internet a hlavne plné štadióny iných tímov.
foto: kibicewisly.pl
Diskusia
Ja ako otec troch malych deti by som ich rád na futbal vzal, štadión je pekný, starostlivosť na slovensku nevydana, vstupne je sice drahe, ale dva rkat za mesiac ma to nezabije, radsej si dam o par piv menej. Hlavne co ma odradza su vulgarne pokriky, rasisticka piesen a na posledne zapasy aj zima…
10 15
A CO JE NA TOM ZE RAZ ZA CAS PADNU NIAKE VULGARIZMY DNESKA KAZDE JEDNO DECKO HRESI AKO POHAN ALE IDE OTO ZE VSETCI RODICIA SI MYSLIA AKEHO MAJU DOMA ANJELIKA TAK NEVIPISUJ TU O ZIADNYCH VULGARIZMOCH A NWM CO ESTE
5 5
spravne ste to vysthli stym komplikovanym predavanim listkov a drahym vstupne mna to tiez odradza ist na futbal najlepsie to bolo ked vstupenka stala na sever alebo na juh 3,30 e a vzdy bolo aj na priemerny zapas 3300 ludi a teraz ked este ked vymysleli tie klub karty tak to je uz uplna pi***ina ked ju nemam a chcem ist na futbal tam si mozem kupit najlacnejsiu vstupenku za 6e a to sa my neoplati a radsej si to pozrem na huste …
22 1
na futbal chodim 20rokov a ak si dobre pametam tak vulgarizmici či ako ste to nazvali tu boli vždytak neviem ake vyhovorky vy mate a už ked sme pri nadavkach stary pani na zap.tribune su horsie ho**da ako ti mladi ps ja mam ties 2deti a chodime
6 0
predtym ako založili klubove karty som chodil na každy domaci zapas a vzdy na sever . a myslim si že ludi na ten fotbal nebavi chodiť už len kvoli štadionom (nemyslim žilinu) a aky velky bordel je ta slovenska liga . Z vulgarizmami to nema podla mna nic spolocne to vzdy patrilo k futbalu
0 0
Presne tak tými kartami sa to pojebalo z celkovou návštevou.
1 0
lebo ten skurveny klub potrebuje iba peniaze ryžovať a nič ine ho vobec nezaujma,,,,,
hamba tomu kto take stupne dal!!!!
1 2
ale skutocnost je taka ze tym vyssim vstupnym a kartami a nulovym marketingom maju este menej penazi ako predtym:) a to nehovorim o prazdnom stadione :) ale ako vidite Antosikovi to nevadi inak by stym nieco robil
0 0
VEĎ NAHRABALI NA LIGE MAJSTROV A NA ROZPREDANI HRAČOV …
0 1
[...] Tento fakt je o to horkejší, že ako by mala fungovať koncepčná práca s fanúšikmi, komunikácia smerom k nim alebo čo je v dnešnej dobe aspoň to minimum, čo by mal klub robiť v oblasti marketingu, nám v poslednej dobe ukazuje Slovan. Ťažko by sa našiel klub, ktorý nenávidíme viac a práve o to väčšia je to hanba, ak musíme Slovan dávať za príklad (pritom to nie je vo svete nič výnimočné, ešte v decembri sme o tom písali jeden článok, link TU). [...]
0 0